Készülődünk

Nem tudom, kinél hogy működik az elindulás valahová, nekem már egyedül sem volt egyszerű. Hol a bérletemet hagytam otthon, hol a kulcsomat, netán a könyvtári könyvemet vagy az ajándékát annak, akihez mentem.

Amikor ketten lettünk, megkétszereződött a felelősség, mert ugye a férfiak…. khm… ismerjük a témát.

A “gyerekkel elindulni” téma is gondolom ismerős, de az “öt gyerekkel elindulni egy esküvőre” problematika megér néhány szót.

Egy hónappal előtte elindítottam a projektet a “Nézd meg, miben akarsz jönni!” kulcsmondattal. Egy héttel előtte hozzátoldottam egy “Legyen minden tiszta, nézd végig!” segítő instrukciót. Én magam varrtam a ruhámat. Naponta ünnepélyesen leültem a varrógéphez, gondoltam, ez majd ráveszi a lányokat, hogy ők is többet foglalkozzanak a témával.

Ennek ellenére előtte való nap kiderült: egy cipő eltűnt, egy cipő kinőve, egy szoknya nem készült el, egy bolero túl szoros, egy öltönyért el kell menni a tisztítóba, két harisnya felszaladt. Rendben, irány a fél órányira lévő város, hogy csináljunk egy beszerző körutat. Még idejében. Tiszta szerencse, hogy nem a mi esküvőnk lesz. Gyerek mellett nem lehetne esküdni… valószínűleg ezért szokták előtte megtartani 😈

Sikeresen abszolváltuk a körutat, mindenki elégedetten hunyta le a szemét aznap. Másnap azonban…

… a bolero passzéját még rá kell varrni.

– Anya, baj ez a kék pötty a fehér felsőn?

-Én akkor is gumicsizmában megyek!!! – visít a három éves.

– Anya, ez a cipő felemás! – és tényleg, az előző nap vásárolt cipőnek az egyik darabja 38-as, a másikja 39-es. A “hogy nem vetted észre???” kérdésre egy vállrandítás a válasz. Mindkettőt felpróbálta egyébként…

– Anya, itt felbomlott a varrás! – elő a varrógéppel!

-Én akkor is gumicsizmában megyek!!! – visít még mindig.

– Előtte 2 órával be kell érjünk, hogy feldíszítsük a bejáratot – szól a békésen autót mosogató férj.

-Anya, Réka eldugta a hajkefét!

-Azért mert mindig széthagyod.

Göncöl ordít, mert éhes és álmos, de ha megetetem, elalszik és aztán meg az egész délelőttöt végigordítja. Tehát ezután ebben az állandó csecsemőnyafogásban kell tovább készülődni.

– Anya, Encsi nem fogja meg Göncölt!

-Azért, mert öltözködök – mondja az udvaron lézengő gyerek.

Hideg van. Ez váratlan fordulat. Trikókat és kabátokat kell előtúrjak a raktárból.

-Anya, az én hajamat mikor csinálod meg olyanra, mint Rékáé? – hülyén bámulok rá. Rékának van hajcsatja, mert előző nap vetetett. Hajna akkor egy szót se szólt. Most meg tök komolyan néz… Velem van a baj?

A kamasz duzzog. Most nincs idegem kiszedni belőle, mi baja.

Regő az ünneplő nadrágja alá, meztelen lábára már fel is húzta a gumicsizmát és demonstrálja, hogy ilyen sárban csakis és kizárólag ez lehet a megfelelő viselet. A demonstráció eredményeképp arra is rájöhetek, hogy egy vízhatlan nadrág is elkelt volna. Persze, hogy eltaknyolt. Túrhatom újra a szekrényét, van-e még legalább ünneplőre hasonlító naci… és ing.

Negyed órával az indulás előtt még a hajam meg se mostam, nemhogy belőjem.

-Anya, de most lakkozd ki a körmöm, hogy legyen ideje megszáradni!

Göncöl továbbra is ordít, Regő elérte, hogy gumicsizmában jöjjön: eltüntette a cipőjét. A  pótingén a Mickey egeret szerencsére eltakarja a székely lajbi. Végre valami jó!

Amikor végre belepréseltük magunkat az autóba, már minden mindegy volt. Az ajándék megvolt és ha mi nem is néztünk ki olyan tökéletesnek, mint amilyennek szerettem volna, azért ott voltunk, örültek nekünk, a rögtönzött showműsorunknak is nagy sikere volt (amit itteni szokás szerint násznagyként műveltünk), mi is jól éreztük magunkat, és ez a lényeg ☺

20170923_141416

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Működteti a WordPress.com.

Fel ↑

