Nézőpontváltás

Amikor egy év alatti gyerekem van, nem vezetek. Úgy gondolom, ebben az időszakban csak én tudok vele bánni utazás közben, no meg a fél szemem egyébként is mindig rajta van, az már nem fér bele a körültekintő vezetésbe… nálam. Így hát passzív szenvedője vagyok a férjem vezetési stílusának. Eleinte hangosan kritizáltam, de egyszer-kétszer megcsinálta, hogy satufékkel leállt, kiszállt és közölte, hogy örömmel veszi, ha az út hátralevő részében én ülök a volánnál. Azóta kussolok, de magamban továbbra is egzecéroztatom, szidom vagy navigálom. És persze ÉN mindig jobban tudom.

Van egy 6 km-es földesút szakasz a falunkig, amit már rengetegszer megtettünk. Ismerek minden bukkanót, minden emelkedőt, minden hídkorlátot és pontosan tudom, hogy a férjem melyiknél milyen bosszantó manőverrel indítja el bennem azt a belső Puffogót, aki nem érti, miért kell olyan közel menni a korláthoz, nem érti miért kell belemenni abba a gödörbe, nem érti, miért rallizunk a sárban. Puffogok, mint egy rossz motor. Kritizálom, mert én a másik ülésről jobban tudom…

Aztán egy szép napon kimenőt kaptam és legnagyobb lányommal elindultunk felfedezni a környéket. Nekem is végig kellett mennem azon a bizonyos 6 km- es szakaszon. Megdöbbenve vettem észre, hogy ugyanúgy megyek, mint Ő. A hídkorláthoz én is túl közel megyek, mert – és itt jön a lényeg – a másik oldalon egy beláthatatlan gödör van. Abba a bizonyos gödörbe azért megyek bele, mert az út közepén egy beszakadt csatornafedél van, a sárban pedig azért dagonyázok, hogy belássam a következő kanyart és elkerüljek egy esetlegesen szembejövővel egy ütközést.

Nos igen, tudjuk kritizálni a másikat a döntéseiért, az élethelyzetéért vagy szimplán azért, amilyen, de vajon, ha mi lennénk a helyében, az ő körülményei között, az ő genetikusan örökölt jellemvonásaival, akkor vajon mi nem-e ugyanott tartanánk-e mint ő?!

Az anyósülésről másképp látszik a táj, másképp az út és másképp a többi jármű. Tényleg jogunk van elítélni vagy akár isteníteni a másikat? Nem lehet hogy akkor és ott az adott személy mindig tökéletesen dönt?

18278736_418140565236146_6120544597368942674_o

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Működteti a WordPress.com.

Fel ↑

