A hagyományos nemi szerepek buktatói

Én magam választottam a sorsom, soha senki nem várta el, hogy főállású anya legyek. Senki semmilyen körülmények között nem sugallta, hogy ez a helyes. Csak a miheztartás végett. Én választottam a hagyományos női szerepet, mert ehhez vonzódtam gyerekkorom óta. Amikor egyedül vagyunk, soha nincs ebből probléma. Szívesen csinálom, amit az én feladatomnak érzek és a férjem is kötelességtudóan gyűri a saját részét. Nincs hierarchia, egység van, a feladatok egyforma súllyal esnek latba. A probléma akkor kezdődik, amikor nyitunk a többi ember felé. Magyarországon a rendszeres kérdés, hogy mikor megyek vissza dolgozni, tulajdonképpen mi is a foglalkozásom vagy hogy mennyit keresek. A társadalmi értékem egy forint mértékegységű szám. Próbáltam, de nehéz figyelmen kívül hagyni, hogy semmibe se néznek. Ezért volt az, hogy nemigen kerestem az emberek társaságát, mert mind egy dologról próbált meggyőzni: nem ér semmit, amit csinálok.

Fura módon itt is hasonlóba ütköztem, bár erre abszolút nem számítottam.

Négy hónapja egyfeszt dícsérik a férjemet, hogy milyen ügyes, okos, gyakorlatias, strapabíró. Most jött el az a pont, hogy hisztizni szeretnék. A hét végén átcipeltünk a szomszédból egy tyúkólat. Ketten. A faluban terjed is szépen a híre, hogy a fickó milyen bevállalós, meg furfangos, hogy EGYEDÜL átvitte az ólat. Ekkor szakadt el a cérnám. Mintha én nem is léteznék.

Kezdem érteni, miért adta fel az anyám 43 évesen végleg. Kezdem érteni a keresztanyámat, aki arra tanított: ebben az életben csak a férfinak jó. Persze nem azonosulok velük, csak értem.

Az itteni álláspont szerint a gyerekem (legkisebb ) fel van kapatva, magamnak kerestem a bajt, le kellene tenni, a nagyokat intézménybe kell adni akkor aztán látástól mikulásig lehet haladni a mezei munkákkal, meg a ház otthonosabbá tételével és úgy kijárna az elismerés. Így meg… mihaszna vagyok. Semmi látványos eredményt nem tudok felmutatni. Én csak ganét hordok, meg szennyvizet, ami újra termelődik, mesét olvasok, amit nem hall más csak a gyerekeim,  főzök, azt ami elfogy, mosogatok azt ami újra szennyes lesz, meg magyarázok, amiről nem készül Youtube video… és persze biztosítom a hátteret a férjemnek, mert nélkülem nem lehetne ilyen ügyes, okos, gyakorlarias pörgentyű. ☺

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

WordPress.com ingyenes honlap vagy saját honlap létrehozása.

Fel ↑

