Közösség térben vagy időben?

Sokáig csak a térbeli közösségben hittem, és arról álmodoztam, hogy én is egy Élőfalunak, egy Kommunának, egy Krisna völgynek vagy bánat tudja minek a tagja leszek. Értékes eleme leszek egy közösségnek, ahol ismernek, számítanak rám, elfogadnak olyannak, amilyen vagyok. Próbálkozásaim rendre kudarcba fulladtak. Sok közösséglakót csak “muti” egyénnek ismertem meg. Mutat valamit, de egészen mást csinál, másképp éli meg azt, amiről szóban beszél. Ez általában azért van, mert egy másik karitatív személy bemotiválta, és nem maga érte el a saját fejével a saját tapasztalataival ezt a szintet. Prédikál nagy hangon és veri a mellét, miközben a gyakorlatban valami fura kettősségben él. Ezeknek az embereknek is van szerepe, belátom, hogy a nagy tömegeket csak hangos szóval és nem tettekkel lehet gondolkodásra bírni, de akkor is…  Számtalan ilyen emberrel kerültem kapcsolatba és mindig kiderült, hogy ők nem is gondolják olyan komolyan, mint én, ők csak beszélgetni szeretnének róla. Én a beszélgetésen már túl vagyok. Én már csinálni szeretném.

Amikor Spanyolországban voltam, ott ismerkedtem meg egy családapával, akivel miután Facebookon is ismerettséget kötöttünk, lehengerelt a gondolataival és a dolgaival. Volt, hogy könny szökött a szemembe attól az érzéstől, hogy azt éreztem, “végre nem vagyok egyedül az elméleteimmel”. És mindezt 2300km-re az otthonomtól. Persze közben is tagja voltam ilyen-olyan internacionális csoportoknak a neten és a legkülönbözőbb helyekről csillogtatták meg az értelmüket az egyének. Sokszor bosszankodtam ezen, hogy hát miért nem tudott valami közelebbi nyamvadt helyre beköltöztetni egy ilyen elmét a Jóisten.

Otthon UFO voltam már azzal is, hogy önkéntesnek jelentkeztem. Jogilag nem is tudták értelmezni a fogalmat. Nem értették, hogy valaki akar dolgozni, de nem kér érte semmit. Egyszál egyedül voltam a törekvéseimmel. A barter se működött. Vagy maximális kihasználásomra törekedtek, vagy amit adtam, azt rögvest meg akarták fizetni valamivel. Egy gyerekjólétis meg is mondta, hogy “szektás”-nak tartanak a faluban ezzel a sok hülye ötletemmel. Feladtam. Közösséget építeni egy pénzben dúskáló faluban nem lehet. Elkezdtem érdeklődni a különböző öko-, élő- falvak iránt. De nagyon hamar itt is belebotlottam a személyi kultuszba – ami az alapítónak járt -, az önálló gondolatok hiányába, az ész nélküli majmolásba, a kapzsiságba és az üres szájjártatásba. A prédikátor által feltüzelt egyének soha nem válnak elkötelezetté. Beláttam, hogy nem lehet olyan diszkriminációt alkalmazni, ami kiválogatná a valóban tudatosan, saját útkeresésében erre az útra lépőket és a szalmaláng elképzeléssel idetévedőket, akik nem is tudják, mit kell gondolni, ha előtte valaki nem rágta a szájukba.

Mindeközben az internetes közösségi oldalakon értékesebbnél értékesebb embereket ismertem meg, akikben a személyes találkozást követően sem csalódtam. Az utóbbi 1-2 évben komolyan azt éreztem, hogy egy virtuális közösség tagja vagyok, akikkel bár nem élek együtt helyrajzilag, annál inkább együtt vagyok gondolatban.

20170323_122649
Két családból álló közösségünk kertészkedik

Most azonban egy olyan helyre csöppentem, ahol a virtuális közösség megtestesül. Az elmúlt hétvégén kalákáztunk a szomszéd falu gyümölcsösében. Itt voltak Magyarországról Visnyeszéplakról Zaja Petiék, jöttek a szomszéd faluból is, sőt még a közeli városból is hasonló, nyitott gondolkodású egyének. Piknikeztünk, esténként borozgattunk és közben a gyümölcstermesztés furfangjait is megtanultuk… Na meg persze a világ nagy dolgairól is szó esett amolyan alternatív nézőpontból. Hosszú évekig jaj de nagyon vágytam erre… Az esti borozásokra, a spontán kávékra, az elfogadó szomszédokra… Hát ezért kerülök ritkán netközelbe 🙂 Bocsánatot kérek az otthon maradottaktól!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Működteti a WordPress.com.

Fel ↑

