Varietas delectat

Olykor halálfélelmem van a monotonitástól. Így volt ez már gyerekkoromban is. Amikor fél hétkor csörgött az óra, mennem kellett az iskolába és azt láttam, hogy végestelen végig így lesz ez, olyankor éreztem ezt a különös szorító érzést.

Na most szó sincsen monotonitásól… Pár héttel ez előtt még álmodni se mertem volna, hogy egy szép márciusi éjszakán egy vadidegen, román rendszámú autóval nyesem a kanyarokat egyedül a vadidegen hegyek között… És persze eltévedek 😀

De azt se gondoltam amikor otthagytam az otthonomat tyúkostul, kertestül, szerszámostul, berendezésestül egy idegen családnak, hogy  mindezt megkapom valahol máshol ugyanilyen formán. Milyen különös a sors… Olyan, mintha kicseréltem volna a környezetemet egy másikra. Más talaj, más állatok, más növények, más problémák… csak hogy meg ne unjam.

Délután felmentem a dombra a kert végébe. Mindig arról álmodtam, hogy patak legyen a lakóhelyem közelében. Most megkaptam A patak egyenesen a telken van. Hosszában választ el a szomszédtól. Lefeküdtem a földre és hallgattam a madarak csiripelését, miközben arra gondoltam, hogy Hickséknek igaza van. Ha kéred, megkapsz bármit, amire csak vágysz. Kicsit távolabb ló nyerített, egy bivaly kíváncsian bámult fel rám. Néztem az eget. Ragadozómadarak keringtek valami felett. A nap kellemesen melegített. Tökéletes tavaszi nap.

Egyszer csak felzúgott a patak aljából egy munkagép. Ide is betör a “fejlődés”… A több órája ott bámészkodó két fiúcskán megesett a gépvezető szíve és felültette őket a vezetőfülkébe maga mögé. Itt még a “fejlődés” is más. Kicsit emberibb. Így már nem is zavar, hogy megtörték a hangulatot, mert hát varietas delectat.

20170325_090658

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

WordPress.com ingyenes honlap vagy saját honlap létrehozása.

Fel ↑

