Önkéntes egyszerűség

…avagy minimalizmus a szabadságért.

Valamikor két évvel találkoztam – akkor még csak angol nyelven – ezzel a “mozgalommal”. Azon nyomban meggyőztek a theminimalist.com szerzői, hogy ez is egy lépcső a boldogabb élet felé. Végigcsináltam a 30 napos programjukat, ami csak arra volt jó – az én “majd jó lesz még valamire” személyiségemnek -, hogy alapjaiban értékeltem át a tárgyakhoz való viszonyomat.

A változás szembetűnő volt.  Na nem amiatt a pár száz dolog miatt, amit kidobtam, eladtam vagy elajándékoztam, hanem a szemléletváltás miatt, ami új dimenzióba röpített. Sose voltam egy pénzszóró, vásárlós fajta, de ami a kapun egyszer bejött, az nagyon nehezen ment ki. Innentől kezdve azonban folyton azt lestem, mi az, ami fölöslegesen foglalja a helyet.

Következő nyáron KonMarival ismerkedtem meg, persze csak a könyve által, és ő is az elevenemre tapintott. Egy picit más szempontból, mint Joshua és Ryan, ő inkább azt hangsúlyozta, hogy bizonyos tárgyaktól akkor kell megszabadulni, ha ránézve nem pozitív érzéseket kelt benned. Uccu neki, volt egy csomó ilyen. Azok az ajándékok, amiket nem szívből adtak, azok a kacatok, amiktől más szabadulni akart, engem meg lerakónak nézett, azok a könyvek, amik nem tetszettek és sose olvasnám el őket újra… egyszóval igyekeztem csak olyan tárgyakat hagyni, amikhez jó érzéseim kapcsolódtak.

Most pedig elérkezett a következő lépcsőfok. Egy utánfutó és egy tetőbox. Ennyi a kapacitás. Nem tudni meddig, nem tudni hol, nem tudni milyen körülmények között kell kihúzzuk azzal a cuccal, amit most felpakolunk. Próbálok körültekintő lenni, de ilyen esetben nem lehet. Mert ha beraknám az automata mosógépet és egy folyóvíz nélküli házban fogunk lakni, akkor adtunk egy pofont a sz*rnak.   Ha elviszem a gáztűzhelyet és berendezett házat kapunk, akkor úgyszintén. Ha viszek ágyneműt és földön kell aludni, akkor megintcsak…

Érzem, ahogy vedlik le rólam a “kell” és lép helyébe az “anélkül is megoldom”. Ez a belső átalakulás egyre inkább felszabadít. Még egy nap.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

WordPress.com ingyenes honlap vagy saját honlap létrehozása.

Fel ↑

